Monday, August 30, 2010

Surat untuk dia…


Salam awk, sy tau awk akn baca surat ni..surat yang tulus dari hati saya yang menyayangi awk..mcm kisah orng lain juga..sebelum kedatangan awk dlm hidup saya..semuanya seperti biasa..pagi2 bangun, g kelas..balik kelas..makn..minum..tido..baca buku..mcm 2 la rutin hidup sy setiap hari..sgt2 bosan walaupom bibir sy sentiasa terukir senyuman..tp hati sym cm x de rasa..mcm biasa sje..klo kat hp sy pulak..kat inbox hp 2 penuh ngan msg mak, ayh , adik2 saya je..kwn2 nye msg pom kurang…rutin sy hari2 call mak, x pom ayah, x pom adik2 je…mcm 2 la hari2 sy sebelm awak dtng..tp takdir yang membawa awk dtang dlm hidup sy..takdir yang sy anggap bertuah kerana semuanya berubah..mengubah rutin harian hidup sy..klo dulu, sy hanya dgr je kisah cinta orng tp sekarang sy dah ada kisah cinta sya sendiri..seronoknya bukan kepalang..rasa nak menari2 je..klo dulu, mak ayh n adik2 je yang ambik tahu pasal saya..sekarang sy dah ada awk yang sentiasa menjaga sy..yang mengambil berat pasal sy..oh..bahagianya..kasih sayang dalm hidup saya pom bertambah…dgan kehadiran awk yang saya gelar PELANGI CINTAKU kerana membawa warna warni dlm hidup saya…bermcm perasaan saya rasa dalm kehidupan sya sejak awk ada..air mata, sakit, cemburu, penat, suka, gembira dan perasaan sayang yang saya dpt rasa dalm hati saya..sekarang setahun dah kita kenal..saya dah tau siapa awk walaupom bukan semua perkara..tp saya minta awk jadi la diri awk sendiri bila berada dengan saya..klo di belakang saya awk mcm 2 orngnya..saya harap di depan sya juga begitu..insyallah sya juga menunjukan sifat saya yang sebenar pada awk…agar awk x rasa menyesal memilih dan menilai saya…di sini, saya juga mahu awk menerima baik buruk saya,,kelebihan dan kekurangan saya..saya juga mengharap awk tidak memilih saya kerana rupa paras, harta kekayaan dan kelebihan kerana itu semua akn menhancurkan kasih sayang..klo awk memilih saya kerana rupa, suatu hari nanti muka saya akn berkedut..awk tentu x nak saya lagi..klo awk pilih kekayaan, andai kata keluarga saya jatuh miskin, kasih sayang awk juga akn berkurang dan klo awk memilih kerana kelebihan saya, andai kata awk nampak kekurangan saya..kasih sayang awk jugak akn berkurang..saya harap awk menilai la dari dalam diri saya…kerana apabila dalam itu baik, insyallah luarnya juga baik…pentingkan yang dalam berbanding luaran..kerana x semestinya luaran dia sangat baik , dalaman dia juga baik..saya juga sedang menilai diri awk..memang sepanjang kita berkawan ada saya Nampak kekurangan awk..tp saya terima kerana itu la diri awk..saya x mau awk bertukar kepada yang lain, tetapi saya mahu diri awk yang sebenar..sebelum jumpa saya awk begitu, selepas jumpa saya juga awk begitu..kadang2 saya takut kasih sayang saya ni akn menghancurkan awk, membawa keburukan kepada awk, menyakitkan awk suatu hari nanti..saya mohon perlindungan dari pencipta, agar DIA reda kasih sayang saya ni pada awk..memang saya sayang pada awk..tetapi andai kata kita putus kasih, percaya la maknanya kita bukan ditakdirkan bersama..jangan bersedih andai kata suatu hari nanti awk kena melepaskn saya, dan saya kena melepaskn awk..jangan kita kecewa mengenali diri masing2..anggap itu pengalamn dalam kehidupan, yang mengajar erti hidup agar lebih matang..saya mohon pada pencipta andai kata saya lihat awk ditakdirkan ngan orng lain, jangan DIA menghadirkan air mata pada saya..tetapi menghadirkan senyuman yang bermakna kerana orng yang saya sayang bahagia…tetapi selagi saya boleh menadah tangan untuk berdoa..andai kata awk baik untuk agama saya, baik untuk diri saya, baik untuk keluarga saya, saya bermohon..” tolong la YA ALLAH, ciptakan dia untuk diriku”…salam… insan menyayangimu.. =)

1 comment: