Friday, July 22, 2011

Ulat buKu...NaDY kZ!! @_@

Assalammualaikum semua….hari ini baru aku ada kesempatan meng”update” blog aku yang usang lagi penuh sawang ini…ish3…@_@

Hari ini aku sekadar berkongsi dengan korang salah satu minat aku la…aku ini boleh diketogerikan sebagai “ulat buku” dalam erti kata kurungannya (nady kz perasan)….hahahaha..aku sebenarnya tak tahu nak buat apa…tiba-tiba tengah syok baca satu buku ni..maka tercetus lah idea untuk blog INSPIRASI JIWA ini…!!!

Kita bermula kisah disini yea….lokasi: bilik nady kz??? Hahahaha..rahsia!!!

Nady kz nak tunjuk la sikit kat korang jenis-jenis buku yang nady kz baca!!.... orang yang ulat bulu macam aku ni…..WAITTTT!!!! ulat bulu??? Nope-nope….silap taip..ULAT BUKU maksud aku yea…OK la..tanpa kita melengahkan masa, tenaga, semangat dan sebagainya...mai ikut nady kz!! kita terjah....kuang3....





memandangkan nady kz ini seorang perempuan....So, jangan la tekejut kalau dia suka membaca novel...actually yea..banyak lagi novel cik nady kz nie..tapi memandangkan dia ni jenis "pemalas" nak menyusun balik buku novel-novel ini kat tempat asal...last punya last...dia main pakai saut je novel yang dia dapat kat rak tu...hehehehe




nady kz menggunakan model BLURRR atau yang lebih tepat lagi model PAKSAAN untuk mempercantikkan lagi blog beliau ini...bukan apa korang, aku ni student je,..duit poket pom dah kering...klo nak pakai model seksi-seksi..cune-cune...mana la aku nak cekau duit untuk bayar depa...sekian~



dengan aksi ke"blurr"an model aku ni...aku ingin menunjukkan antara novel yang aku rasa lebih 50 kali kot atau lebih 68 kali kot aku baca...BISIKAN RINDU dan BICARA HATI....besttt mak datuk..tak perlu aku sebut...meleleh air mata aku baca...(feeling lebih)..relax-relax sudah~ nady kz jiwang!!! terima kasih...






selain buku novel....keluarga nady kz amat mementingkan buku ilmiah~ diantara buku yang munkin la menjadi kegemaran nady kz untuk baca ...(ye kot, pada hal seminggu sekali je kot bukak buku bi nie) hahahaha...dengan adanya buku "english" ini..nady kz boleh la ber"bahasa" english....nady kz give u some example yea:

hello there, how are you today...nady kz always fine and hapy...nady kz love english...nady kz bla bla bla bla.....that all..thank you... =)



kali ini nady kz menggunakan dua model yang berlagak comey dan meng"offer"kan diri mereka sendiri untuk tujuan pengiklanan dalam blog ini..


P/S: thanks to kak lang dan acap yang sudi menawarkan diri korang untuk jadi model..ye la, walaupom along tahu muka korang takde la comey dan hencem sangat...sejujurnya, muka korang ni memang layak untuk model pengiklanan cencalok atau budu..paling ok pom maybe model ikan kering...~ sekian..



bukan nak tunjuk bagus la..tapi serius, sejak aku balik rumah setelah tamat latihan industri di johor ini..aku memang rajin mentelaah buku-buku budak SPM...lebih-lebih lagi sejarah dan matematik...korang tentu pelik kn...tentu korang fikir nady kz bajek bagus la..mengada nak tunjuk rajin.... so, jawapan aku...wak lu!!! aku study untuk adik aku yang bernama mohd azim...aku menjadi cikgu terpaksa untuk mengajar dia...adik aku ini calon SPM tahun ini ..@_@


P/S: kepada adikku azim (my lovely doremon montel)...along bukan nak bekira sangat dengan ko...tapi macam cikgu tusyen yang lain..mereka tentu menuntut bayaran gaji kn?? so, agak-agak bila along boleh claim gaji along yang tertunggak tu?? ~ sekian...(*_*)



tujuan pengiklanan: model yang sama..yang ini korang memang boleh cakap yang diorang ini bajek rajin la konon...macam paham je kan diorang ini pasal buku-buku spm ini...pada hal, yang acap budak tadika ( baca abc pom tegagap-gagap)..kak lang pulak darjah dua~ tapi yang ini aku percaya la sikit klo dia kata dia paham buku-buku spm ini coz otak dia geliga tahap gaban...Umo dia 5 tahun pom dia baca sangat laju supo budak darjah 3...*_*



hahahaha~ parents aku jugak menerapkan ilmu sains dalam hidup kitaorng adik beradik...buku di atas merupakan buku favourite aku jgk la...sebab tu la aku boleh la sikit-sikit masuk dengan ilmu fizik dan sains ini...hehehehe



gambar lebih dekat dan jelas serta terang:






selain buku-buku ilmiah...parents aku jugak menerapkan dalam jiwa kami adik beradik supaya rajin atau suka membaca buku berunsurkan ketuhanan dan akhirat...maknanya disini..seimbang la..dunia pom kita tau, akhirat tak dilupa...~ =)




buku dibawah ini paling aku suka baca...bukan bermaksud..lepas aku buat dosa, aku baca buku ini untuk mohon petunjuk....bukan la macam itu,..tapi aku nak bagitahu, bila aku baca buku ini..ada sedikit rasa keinsafan serta rasa bersalah terbit dari hati aku tentang kehidupan yang aku jalani...rupanya banyak benda yang kita lakukan dalam kehidupan kita tanpa kita sedari rupanya kadang kala itu berdosa...wanauzubillah~






Oleh itu, dipengakhiran kata...nady kz ingin mengucapkan kepada semua para sahabat..kawan-kawan..sepupu sepapat...dan sebagainya...mari lah kita menanamkan jiwa membaca dalam kehidupan kita supaya kita ini menjadi manusia berilmu dan berpengetahuan luas ...sekali gus menjadikan kita insan cemerlang dunia dan akhirat...=)




p/s: sekian dari kami, model tak laku..pipi tersorong..bajek cune dan hencem...jumpa lagi...salam!!! =)

No comments:

Post a Comment