Tuesday, August 9, 2011

bAnGuN pAgI AnAkKU~

what up geng!!....ermmm...Assalamualaikum..hari ini aku ingin menceritakan sedikit "peristiwa" yang memang berlaku dalam hidup aku dan adik-adik aku...memang peristiwa WAJIB!! berlaku..hehehehe~ oppssss...dan peristiwa ini berlaku hanya pada waktu pagi sahaja....Click Me~


peristiwa ini melibatkan aku dan adik-adik aku je...ayah aku tak terlibat...Click Me~



perkenalan kepada watak:



mak:Click Me~

kami (aku &adik-adik):Click Me~




ok la...aku straight to the main point dalam kisah ini yea....aku nak tunjuk kat korang la, macam mana mak aku latih kitaorang bangun pagi-pagi subuh..pastu!!!! tak boleh tido balik!!!
actually our beloved mom mengunakan pelbagai kaedah untuk train kami bangun pagi-pagi....Click Me~


kadang kala tu tension jugak la....ye la, korang bayangkan tengah aku syok dok mimpi yang indah-indah kan...macam kawin dengan putera katak ke, makan "big apple" ke.....tup tup....dalam mimpi tu muncul "singa" garang yang ada gaya nak telan aku...korang agak-agak..macam ne aku masa tu....koma ke, pengsan ke, terkejut beruk semestinya!!!


Click Me~ tulun...ada singa garang nak makan aku!!!!

oraiittt...aku tahu tentu korang cakap aku ni anak "kurang ajar" kn..ye la..gaya aku cakap kat atas ni macam mak aku tu je singa garang kn??? tentu korang cakap macam ne.....

1) kurang ajar la nady ni...
2) anak tak kenang budi, ada ke panggil mak dia singa...
3) mau aku bagi kaki kat nady ni kang!!!

~jawapan nady: lex lu!!! aku tak habis cerita jangan nak buat andaian mengarut kat sini...kang satgi ada jugak aku hempas laptop ni kang!! Click Me~ (macam aku berani)!! hehehehehe~



aku perkenalkan la kat korang apa benda tu yang aku panggil "singa garang"~




1) rotan buluh~


~ aku bukan belagak la...tapi kat rumah aku memang mak ayah aku ada simpan rotan sakti..dimana ia akan digunakan untuk "zaAAzZZZ" kitaorang kalau kitaorang nakal ke, gaduh ke, melawan ke....mak aku ne merupakan bekas "cikgu" ..so, paham-paham la dia garang macam ne dalam mendidik kami..@_@

ooppssss...lagi satu fungsi rotan ini ialah memukul "bontot" kami di kala pagi menjelma...aku bagi satu contoh la:


mak: bangun (sambil mengetuk pintu bilik)....

kitaorang: senyap (tak bangun lagi la)

mak: bangun..!! dah pagi dah ni!! (dah masuk bilik)

kitaorang : maintain senyap (pearhhh sedap ciioottt tido)

mak: ya allah, bangun la!!! (sambil tangan dah pegang rotan di atas)

kitaorang: relax la mak ..kejap lagi bangun la~ tengah mamai....

then,korang agak-agak apa berlaku....jeng-jeng!!!!!!!!!!!!!

ZZZaaaaaaZZZZZZZZZZZZZZZ.....................Click Me~

BERBIRAT BONTOT kami weiii....peagghhhh...sakit kena rotan ni aku nak cakap la...sampai mencucuk tulang belakang...hahahahahhaha~




2) hanger baju~


kaedah dua~ then aku dengan adik-adik aku (yang perempuan la) yang duduk sebilik dengan aku nie pom berbincang...kami dah tak tertahan menanggung sakit "bontot" akibat rotan buluh mak kami nie....aku pom hasut adik-adik aku~

nady:weiii...kita sorokkan rotan buluh tu bawah katill..comfrem mak tak dapat cari...Click Me~

adik aku: boleh ke?? (dia macam tak yakin)...

nady: ko nie...ikut je la cakap along...!!!! Click Me~ (tension aku!!)

adik aku: ok ok....hehehe~


then pagi pom menjelma seperti biasa~....Click Me


mak: bangun (ayat still sama)

kitaorang: hahahaha~ jangan harap nak bangun...rotan takde dah..yessssssssss

mak: bangun la anak-anak ku sayang!!!

kitaorng: jap ye mak..nak buat air liur basi lebih sikit....

mak: ooowwhh....jap ye...

kitaorang : ????????????????????

semena-mena mak aku pom menuju ke almari baju kitaorang....sambil mengeluarkan hanger...then beliau jalan balik kat katil kitaorng....then..............Click Me~


aadooooiiiiiiiiiiiii.....tension gua!!!!!!!!!!!!!! kena sebat jugak!!!!~ mak aku ne dia punya bijak pandai ....semua benda dia boleh guna untuk memukul!!!! Click Me~




3) sebaldi air dan gayung...


kaedah ini merupakan ajaran dari nenek aku kepada mak aku!!!! korang jangan main-main...benda ni paling aku tension sekali...bab dia punya sengat oowhhh...."berbisa"...hahahaha~

kaedah ini digunakan apabila aku dan adik-adik aku dah kebal "kulit" ...maksud aku kebal kulit tu...kena rotan pom tak sakit....relax boleh tido...hehehehee~

kitaorng siap boleh ejek mak kitaorng la....tak sakit pom mak..pukul la..pukul la kuat lagi...wakakakakkakaka~


so, tentu mak aku tension kn3....ye la, kena ejek dengan anak sendiri....beliau pom apa lagi..pergi ke dapur...ambik sebaldi air dan gayung....dengan lafaz bismillah~ beliau mencedok air seperti di bawah




dan buuhhhhhhhhhhhhhhhhhhh......aku dengan adik-adik aku pom bangun serentak dan menjerittt~


kami: MAKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mak: yeaaaaaaaaaaaaa.............


kami: basah dah tilam nie....Click Me~

mak: bangun la...then pergi jemur tilam nie kat luar ye nak......Click Me~ (rupa mak aku dengan kepoyoan beliau)!!!!


kami pom menjerit HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA~


SEKIAN~ harap salah silap dimaafkan.....Click Me~

No comments:

Post a Comment