Sunday, June 26, 2011

KfC ...AkU & kAmU...

Apa kabar semua?? Sihat…aku baru baik demam..kesian tak?? Tolong la kesian…nasib perantau macam aku ini memang selalu kena penyakit rindu..dah la rindu, lepas rindu demam panas, lepas demam makan KFC.?? Hah?? Yeke..hahahaha….

Hari ini aku bukan nak bercerita pasal sakit sana, sakit sini, demam sana, demam sini..tak mau!! Aku nak cerita pasal KFC… korang nak tau kenapa aku nak cerita pasal KFC…. Sebab di kFC lah tersemai sebuah kisah antara aku dan…jeng-jeng….!


Mulanya al-kisah macam ini yea….

Pada waktu tengah hari lebih kurang pukul 12, tak pom pukul 12.15, tak pom pukul 12.30 kot….aku pom lupa…tapi lebih kurang waktu tengah hari la…waktu pejabat…terjadinya perbualan antara nady kz dan rakan-rakannya:

Kak lin: nadia, nuar nak ikut tak pergi KFC??

Waktu itu aku dan anuar sedang berada di meeting room…..

Nady & anuar: nak2…oraiitttt…


Mula-mula aku ingat 3 orang je la yang pergi tiba-tiba…….. 3 + 2 = ??? ,berape ek klo 3 + 2… aku tak de kalkulator…korang kira la sendiri… aku bab kira-kira ni, lemah sikit..klo setakat 1 + 1 = 2 tu, aku pandai la….



sampai demam aku kira .. 3 + 2 = ???....adoiii..berapa ekk...hahahaha


Sampai je kat KFC…. Aku dan geng-geng pergi la ke kaunter…….






KFC: cik nak apa??

Nady: gua…eh2…saya nak…saya nak..saya nak apa ek?? Last punya last …ni jawapan aku…kak lin order dulu la…nadia bagi peluang pada orang tua…..wakakakaka


Pada hal aku kat kaunter tu ada la dalam 15 minit…sampai muka budak KFC tu jadi macam ni la….




pening kepala aku dengan budak nady nii!! =p


Oder punya oder…then makan punya makan….last last jadi lagu ni……






eerrkkkkk....alhamdulillah..kenyang,,..korang ambik la sikit..tp sisa baki je la...




dasyatnya diorang ni makan...aku tak makan tau, aku "eat" jea...betulll..x tipuu!!





wajib bawak air mineral yea...sebab kat KFC ni air dia manis2...klo kita tak pandai agak, takut kena kencing manis..kesian...muda2 kena kencing manis...ish2...So, nasihat aku yea..lepas minum air KFC , minum air mineral..selang seli sampai perut korang buncit dengan air..dah agak2 buncit tu...stop..!!


dia ni anuar....first tima aku tunjuk kat semua "abang kandung" aku..! tapi tapi tapi.....lain mak lain ayah...klo korang tengok betul2, hidung aku tak macam si anuar ni..hidung dia kembang semangkuk tapi hidung aku mancung sikittt!!


dia ni aku panggil "kecik" tapi korang semua kena panggil dia zizie...dia ni adik angkat aku yang ke 24 kot..tak pom yang ke 26...aku pom tak berapa nak ingat because aku ramai sangat adik angkat...So, kepada u all di luar sana..klo nak jadi adik angkat aku...sila isi borang dulu..aku buat penilaian sama ada layak atau tak..! =p


* syarat-syarat nak jadi adik nady kz:

1) diorang mesti tak berapa cantik & hencem....susah la klo cantik2 dan hencem2 ni..bajek sgt..aku malas layan...wakaka

2) otak korang mesti seotak dengan kak nady kz yea..klo tak seotak..takut gaduh2...nady kz menci gaduh2..hahahah

3) korang mesti ada banyak duit...senang kak nady kz nak powww...hahahaha =p

yang selebihnya pandai2 la...aku malas nak taip panjang2...buat menyemak jea...hahahaha





ini la kak lin & kak ain...baby sitter...diorang ni la yang menjaga aku sepanjang aku di perantauan ni...muka diorang dikala buat2 cute....comey je...tapi tapi tapi...comey lagi NADY KZ!!!! hahahaha



nama minuman ni....KRUSHERS...tak berapa sedap..macam ada rasa lemak2 lembu sikit...lagi satu minuman ini tak berapa bagus untuk orang diet seperti aku because air ini mengadungi ais batu yang telah dikisar halus2...kita semua tau kan yang ais batu boleh melondehkan perut!! ...tambahan lagi ada perasa mocha2 sikit... serius tak sedap!! 0.o



aku tak mau cakap panjang pasal benda ni..because aku tak merasa pom...firasat aku menyatakan ...tak sedap kot....serius tak sedap..sedap lagi nasi lemak mak kiah belakang rumah nenek aku!!



serius tembam!! yang ni aku buat pengakuan jujur...yang ni bukan aku..tembam sangat!! yang ni kembar aku ..."nadiottt" namanya...aku bukan apa..dah pesan banyak kali dah!! jangan makan KFC...dia nak jgk!! ambik ko..ada lah nampak kehasilannya..tembam dan buncitt!! @_@





lenggang jea KFC ni....tak laku la tu....!




apabila perut sudah buncit...pipi sudah tembam... apa lagi nak buat...." saya bla dulu yea KFC" ...insyallah 10 tahun akan datang ..saya ziarah awak lagi..hahahaha





kereta yang banyak berjaya kepada tuan-tuannya..hahahaha...!




tiba-tiba kn3.....dalam kereta, ada orang kentut..pottttt...kecik je bunyinya!!! semua senyap..korang agak2 la..sape ek yang kentut?? bau kentut dia lebih kurang bau telur tembelang jgk la....hahahaha~ jangan tuduh aku..aku tak tahu..aku klo kentut aku bagitahu..tp tu pom lepas aku kentut la....hahahahaha =p


No comments:

Post a Comment