Thursday, June 30, 2011

kiSAh CinTa NaDY Kz ='(

Kisah ini tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau pom yang dah meninggal dunia…rekaan semata-mata…khas buat nady kz tersayang:

Sebelum korang baca, aku kenalkan dulu watak utama dalam episode kali ini:


Suami: nady kz yang hencem lagi macho




Isteri: buku log yang bajek cune dan cantik…puittt!!



Hidup kita memang indah apabila kita jatuh cinta dengan orang yang kita sayang, selepas jatuh cinta kita mengharapkan hubungan itu melangkah ke arah yang seterusnya…iaitu sebuah perkahwinan…


Pertemuan nady kz dengan isterinya yang diberi nama buku log bermula di sebuah university (Uitm) ..dengan pandangan pertama terus jatuh ke hati…setelah beberapa hari mengenal hati budi masing-masing..mereka pom membuat keputusan untuk mendirikan rumah tangga yang bahagia…



VS




Kemudian nady kz mendapat tawaran berkerja di hospital batu pahat atau lebih tepat lagi di syarikat Primary Horizon…oleh kerana mereka telah mendirikan rumah tangga..so, paham-paham la…tak la si suami nak tinggalkan bini sorang kat rumah…nanti penyakit rindu datang bila duk jauh-jauh nie .. (*_*)




Aku boleh demam kalau bini aku tak ikut!!!...


Setelah beberapa lama mereka menyulam kasih..ye la..seperti pasangan yang lain jugak…kadang-kadang bahagia, kadang-kadang gaduh…macam-macam la…si suami iaitu nady kz mula merasakan tiada cinta lagi akan si isterinya (buku log)…mereka selalu bertengkar..


Dengar perbualan mereka yang agak rumit dan mencemaskan:

Suami: saya dah tension la dengan awak ni….saya ingat awak ni boleh la menyenangkan saya…urut saya ke masa saya penat..belai saya ke masa saya tension..ni tidak!! Lagi menambahkan beban keja saya je!!!

Isteri: owh..baru sekarang awak merungut…dulu masa jatuh cinta dengan saya semuanya indah kan….tengok!! bila saya ikut awak ke sini (tempat praktikal) apa yang saya dapat??

Suami: kurang ajar ko kan buku log…ko tengok apa yang aku dah buat kat ko sepanjang ko duduk dengan aku kat sini…!!





Opppsss…..ni bukan bini aku..ni bini nuar..padan buruk jeaaa..!!





Tengok!! Kurang ajar punye isteri…aku bagi ko pakaian berwarna-warna…ko yang tak sedar diri!!








Masih tak sedar lagi!! Aku bagi ko intan permata..aku hias ko lawa-lawa…tak kenang di untung punye bini!!









Aku rasa, aku lah suami paling misali jika di bandingkan dengan suami-suami di luar sana…makan minum aku jaga ko dengan baik…macam ni ko buat aku yea!!!


Lalu…then….tiba-tiba….suami (nady kz) membalas lagi:

Suami: ko pulak tunjuk kat aku, apa yang ko buat kat aku sepanjang aku kat sini…aku balik keja…ada ko layan??? Ada?? Cakap la!!

Isteri: errmmmm…saya buat apa kat abang???

Suami: Nampak sangat ko tak sedar lagi ni…mai sini aku tunjuk ko buat apa kat aku!!! Mai!!!

Jeng-jeng!!!





Ko buat aku tension!! Hari-hari tension…duk fikir apa nak buat dengan ko lagi…nak bagi ko makan apa…nak bagi ko minum apa….! Gugur rambut aku hari-hari tau!! Aku ingat ko ni bolah la meringankan beban aku keja…tak langsung!! Lagi pening aku adalah!!!


Bukan itu aje…ko jugak si buku log!!!






Boleh buat aku gemuk!! Ye la…dah duk tension fikir pasal ko…tentu la aku makan..lepas makan tu, makan ni..makan sana..makan sini…ko saje je kan!! Pada hal ko tau..aku tengah diet nak kurus!! Cinabeng si buku log!!





Kepada suami di luar sana…aku nasihatkan..korang makan biskut ini bila tension dengan bini korang…sedap!! Rangup jugak la!! Tambahan lagi ada coklat..pearghhh…meleleh!!





yang ni pom boleh dikatakan sedap...lazat...boleh melebatkan balik la rambut yang duk gugur hari-hari coz pening kepala dengan perangai si isteri!!! (BUKU LOG)!!

Satu saat kemudian:




erm....sedapnya...mari kita makan beramai-ramai...sedap!! biskut lemak berkrim!!

2 saat kemudian:



Laaaaa~ korang nak ke?? Kesian korang..aku Nampak dah air liur meleleh tu…senang crite..pergi je la ke koop yang terdekat kat tempat korang berkeja tu!!



CUKUP-CUKUP!!!!

Suami: dah jelas tak dengan penjelasan aku tadi??

Isteri: saya tak tau pom yang saya ni menyusahkan abang??

Suami: ko memang!! Tak de perasaan…aku telah ambik keputusan…

Isteri: keputusan apa abang??

Suami: aku nak ceraikan ko dengan talak tempat bila 15/7/2011…jangan risau..aku akan hantar ko balik rumah mak ayah ko!!

Isteri: hah?? Abang nak hantar saya kat mana??

Suami: pekak betul!! Senang cerita aku hantar ko balik dekat encik zulkifli Othman bila habis aku keja sini!! Jangan duk gatal nak pujuk-pujuk aku…aku tak de masa nak dengar..meluat aku dengan ko ni!!

isteri: tapi siapa encik zulkifli othman tu abang??

suami: apa sal la...aku dapat bini macam ko ni?? ni hah en.zul tu!!




encik zulkifli othman!!


Isteri: tetttttt…(maaf. Buku log sudah koma!!) tak leh nak jawab…hahahahaha


Sekian!!!!! =)

No comments:

Post a Comment