Sunday, June 19, 2011

BeRJAya....mAri kitA bERjaYA!!!!!!!!!!!!

aku nak Tanya korang la…apa dengan maksud Berjaya?? Maybe ada certain people akan cakap macam ini…Berjaya itu bermaksud Berjaya…ceeiitttt..aku nak lebih spesifik…! Lebih detail…! klo jawapan macam tadi..aku pom boleh jawab…budak kecik belakang rumah aku pom boleh jawab! ..hahaha




Aku berjaya !!! aku berjaya!!! =)


Berjaya ini boleh dikaitkan dengan kejayaan..hahahaha..memang pom…kejayaan pulak ada kaitan dengan kemenangan …kemenangan pulak berkaitan dengan keberanian…keberanian pulak bekaitan dengan…..CUKUP2!!! fikir sendiri..aku malas nak sambung..klo aku jawab semua, klo aku bagi jawapan dengan detail..korang jadi pemalas…otak korang jadi karat, x mau berfikir..semua nak suruh aku…ceeiittt!!!



aku suruh korang fikir!!! aku marah nie!!


Sebelum aku memulakan bicara dengan lebih lanjut…aku kena ada permulaan madah yang sesuai..supaya korang tak lah buat taik mata depan laptop bila baca blog aku ni..korang paham tak apa yang aku cakap ni…






Pahammmmmmmmmmmmmm!!! kitaorang paham!!!!

Bagus-bagus anak murid cikgu nady kz…macam itu la..hahahaha…ni yang cikgu sayang lebih2…hahaha…dengar yea murid…apa-apa yang kita lakukan dalam hidup kita ini, setentunya kita inginkan kemenangan, kejayaan dengan apa yang kita buat itu…ada ke orang nak kalah dan gagal dengan apa yang diorang buat….apa jawapan korang..???





korang tau tak jawapannya!!! =p

Jawapan aku pulak…memang ada..!! aku kenal orang ini..dan kita boleh jumpa orang ni…aku pom tak paham dengan diorng ni…pelik + ajaib dan ganjil..hahahaha…nak kenal orang itu sapa?? Ini la orangnya…


excuse me?? ko kawan aku ke???

Hahahaha…aku bukan nak cakap apa..orang gila saja yang unik sikit pada manusia normal..kenapa?? kerana diorang punya wayar dalam kepala sudah putus maaaaa….apa daaa!!! Hahahaha

Step pertama untuk Berjaya yea murid-murid: hang semua mesti ada niat yang kuat dan kukuh serta gitu!!!! Haaaa~ itu dia, niat memainkan peranan yang sangat penting…kenapa yea cikgu nady kz?? Murid aku dah bertnya tu..aku kena lah jawab…ini kerana…


Muka anak muridku yg menanti penuh sabar…











Ini kerana….dengan niat yang kuat, kita akan ada satu kekuatan aura atau kekuatan semangat yang tinggi..dari mana datangnya semangat ini…ia datang dari niat kita sendiri!! Ini bermakna..dengan niat yang kuat!! Semangat diri jugak jadi kuat!!! Ingat tu murid-murid...








anak muridku yang berjaya!!! =)

Step kedua: Setelah kita tanam niat dan kehadiran semangat yang tinggi….apa tunggu lagi…melangkah lagi la…itu pom aku kena ajar!! Melangkah ke hadapan untuk mencapai kejayaan itu la beb!! Jangan kita berpuas hati dengan apa yang ada…jangan pulak terlalu alpa dengan kejayaan yang telah dicapaiu..bukan tidak bersyukur dengan apa yang ada …..



senyum sokmo yea!!!

Tengok!! Bersyukur tetapi kita kena meneruskan bakat yang ada untuk lebih kehadapan tetapi jangan la sampai memakan diri atau kita lupa diri…kita tumpukan tahap tinggi mana kita boleh Berjaya!!!







Step ketiga:




gagal jea nak menangis...menangis..menangis....aku lempang kang!! kuat sikit!!!

Kenapa ek, aku letak gambar kegagalan…kenapa??? Jawab..sorang ke dua orang ke tolong la jawab…aku cukup marah..klo aku Tanya, korang tak reti nak jawab!! Lama-lama aku pom tersedar, mana la korang boleh menjawab…sebab…sebab…yang tu korang fikir sendiri..aku tak mau bagi jawapan…hahahahahaha

Kenapa gambar kegagalan, sedangkan aku bercakap atau membincangkan tentang kejayan…ini kerana orang yang Berjaya, dia turut bersedia menerima kegagalan dalam hidup dia…kita ni manusia….mana boleh Berjaya sokmo..klo Berjaya sokmo..nanti bongkak diri..sombong diri..paham??? kenapa kita perlu menerima kegagalan?? Ini kerana, ia ada keseimbangan dalam hidup..gagal dan Berjaya…hidup kita akan lebih enjoy dan happy dengan dua perkara ini…percaya la!!! Dan korang boleh mencubanya…aku bagi satu contoh…korang tengah exam…satu paper korang buat bagi lulus…satu lagi paper korang buat bagi fail…memang berkesan…! Hahahaha,….weeiiiii…aku gurau la…ada ke nak buat fail…klo korang buat kn3..aku tahu korang dari mana..tentu korang dari tempat ini…






korang paham tak nape aku letak gambar rambutan..agak2 orang gila duk mana ek?? tanjung rambutan ke??? wakakakkakakaka

Hahahaahahahahhahahahahahaha……..gua caya sama lu!!!!!!

No comments:

Post a Comment