Monday, June 20, 2011

kUraP Ohh KuRap...

Aku bukan nak buat cerita tapi betul weiii..aku tak tipu benda ini…aku kena kurap kat kaki dan tangan…kurap tu baiii…kurap…! Jangan main-main…gua kena kurap??? Hah???! Kurapppp…(O_0)

Gua pengan kejap!!?




tangan gua berkurap...kurap tangan gua... ='(


Mengikut kajian yea puan-puan, encik-encik….kurap adalah suatu jenis penyakit dimana penyakit ini kelihatan seakan-akan seperti kudis….kudis pulak kelihatan seperti ermmmmm…ok!! Aku bukan tak mahu bagitahu korang kudis ini kelihatan seperti apa…tiba-tiba aku nak buat korang tertanya-tanya..kudis ini seperti apa ek?? Seperti tikus kah?? Seperti lipan kah?? Haaaaa~ yang itu gua nak lu orang jawab sendiri..hahahahahaha





uwekkkkkkkkk~


Al-kisahnya macam ini, semasa gua sedap-sedap buat lab report..gua dapat rasa yang jari kaki gua dari tadi duk garu-garu kulit kaki gua….gua pom pelik la..gua pom apa lagi, gua usyar laa…gua Nampak kulit kaki gua semacam merahnya…aiiiKkk, kenapa ini?? Dalam hati gua pom cakap “ tak de pape la tu, melecet je tu” hahaha..ok2..memandangkan hati gua dah cakap macam tu, apa lagi otak gua pom set la positive thingking....



kita perlu berfikiran positive yea kawan-kwan.. =)

Masa baring-baring untuk lelapkan mata, gua pom perasan kaki gua gatal-gatal…kaki gua gatal tu baiii…gua punya tak tahan, gua ambik jari tangan gua..apa lagi…bantai kasi garu itu kaki..pearghhhhh…sedap siiootttt..! kasi garu-garu…fuhhh!!! Sedappppp..




jangan duk fikir lucah..aku cakap sedap garu..bukan sedap benda lain!!



Alhamdulillah…selesai sesi menggaru…terima kasih kepada jari tangan gua yang sudi membantu..hahahaha..gua pom apa lagi…zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz laaaaa~ mengantuk !!





zzzzzzzzzzzzzzzzzz...oppsss..korang nampak air liur gua ke?? hehehe


Tapi gua tak sedar akan kesilapan gua yang menggunakan jari tangan untuk menggaru kaki gua…gua silap baiiii…silap!!!! Esok pagi gua siap-siap nak pergi kelas la…gua perasan satu lagi benda..tangan gua pulak gatal…pearghhh..gua tension gatal-gatal ni…sapa nak tolong garu?? Plezzzz..tolong garu…=’( sapa-sapa nak kurap, boleh mintak kat gua…gua kasi free..tak payah bayar…gua kasi kat luu…!





mak gatal sangat tangan ini…! tangan gua gatal mak...wakakakaka


Gua buat dekk jea la..gua set kat kepala otak gua, gatal sekejap jea ni..baik la kejap lagi…ok2..gua terus cabut pergi kelas…dalam kelas gua tekun sungguh menggaru tangan dan kaki gua..bukan tekun salin nota lecture tapi tekun menggaru…wowwww!! Sesi menggaru sana dan sini..mari kita menggaru ramai-ramai…

Gua cakap yea..gua tahan punya tahan gatal kaki dan tangan ini dengan seminggu tau…gua jumpa doktor setelah gua lihat tangan dan kaki gua berkudis…BERKUDIS tu…berkudis korang tau..kudis tu…waaaaaa~ berkudisss….( buat-buat tension) wakakakakaka… gua apa lagi, “aku kena pergi jumpa doktor ni” baru insaf la kata kan….hahahaha





contoh yea...contoh tangan yang kena kurappp...=p


Perbualan doktor dan gua:

Doktor: kenapa yea??

Nady: tangan gua , ehhhh..silap..tangan kaki saya gatal-gatal dan sekarang berkudis doktor..sopann cioott ayattt!!!





malu dengan doktor...tangan saya kurappp....


Doktor: owh..mai saya tengok…tiba-tiba….






Doktor itu tak jadi pegang tangan aku ….dia pakai sarung tangan…terasa hina diri ini kau lakukan doktor…





siootttt punya doktorrr......!


Setelah siap tengok-tengok tangan gua yang dah tak berapa comey ni…doktor pom berkata macam ini..

Doktor: nadia, saya rasa awak kena kurap…bahaya kalau biar yea…

Nady: hah???!! Kurap?? Kurap?? Kurap?? Tidakkkkkkk!!! Gua menjerit sekuat hatii…

Doktor: plezzz..pekak telinga gua beb!! Lu ni jangan gabra sangat, gua bagi ubat la…

Nady: hah?? lu nak bagi ubat..bagus-bagus..gua tak tahan gatal ni baiiii…

Lu orang tengok…dengan doktor pom aku boleh bergua lu…hahahahahaha

Sampai jea dalam bilik, aku pom tengok la balik apa ubat yang doktor bagi tu…ciisssss….tiba-tiba aku nak marah…..





Detoll??? Gua pom beli kat kedai…cisss… tak pe2..gua boleh jimat duit.. tak payah beli-beli…tapi gua still duk fikir mana aku dapat kurap ini….kejap, gua nak fikir kejap…?!!




mana gua dapat kurap ni....? mana???


Reverse..masa gua ada kat rumah sewaktu balik cuti semesta:

Nady: kak lang, pinjam tuala…along tak bawak balik tuala la…

Kak lang: ok2..ambik la, kat almari tu…






Gua tau dahhhh~


Jeng-jeng……gua ambik keputusan menelefon mak gua:

Nady: mak-mak, along nak Tanya..kak lang ada kena kurap ke??

Mak: haah..ada masa hari tu…sebelum along balik cuti semesta tu…

Nady: tidakkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!

Mak: eh…kenapa jerit-jerit ini??

Nady: along kena kurapp kak lang mak!!?? Tak mahu!!!

Mak: padan la muka, sapa suruh pakai barang dia…

gua kena kurapppp!!!! Gua koma lepas tu…hahahahahaha






cinabeng kak lang….lu bagi gua kurap lu…..tensiiioonnnn GUA...!~

No comments:

Post a Comment